Exponeringsutbildning för Interflora-butiker

En kurs som alla butiker inom Interflora-konceptet har möjlighet att ta del av. Inspirerande och faktaspäckad kurs för att öka försäljningen och förbättra kommunikationen med kunderna.
Att du som blomsterhandlare känner dig trygg i din butikskommunikation är viktigt för hela Interflora. Därför har Interflora centralt valt att subventionera denna tvådagarsutbildning, så du betalar endast 5500 kr ex moms vilket är mindre än en femtedel av vad kursen kostat en enskild butik.

Före och efterbilderFörebild 1, IMG_0038 (1)Efterbild 1, pågång, IMG_0049 (1)

Syfte och mål Syftet med utbildningen är att du som Interflora-butik ännu starkare ska kunna kommunicera Interfloras profil och budskap, förstå och få ut maximalt av fördelarna det innebär att vara del av Interflora. Genom att kombinera profilstärkande åtgärder med handgripliga exponeringsövningar och en shop makeover är målet att du som deltagare ska se en tydlig förbättring i butikens resultat. Med professionell rådgivning från coacher får alla deltagare hjälp med att skapa genomtänkta exponeringar och på så sätt öka omsättningen i sin butik. Målet med utbildningen är att alla butiker skall öka sin omsättning och faktiska vinst genom att kommunicera bättre med kunderna och använda butiken som ett optimerat säljverktyg. Vad får egentligen kunden att gå från tanke till köp? Vad får kunden att välja just Interflora? Vad får kunden att välja just er butik?

Upplägg
Utbildningen är för alla i butiken, både chef och anställda. Upplägget är en gemensam heldag för flera butiker i området, med teori och diskussion. Därefter följer en heldag i en utvald Interflora-butik. Detta är den praktiska biten då vi gemensamt tar teoridagens kunskap ut i praktik. Vi gör en shop makeover som alla sedan kan applicera på sina egna respektive butiker.
Vi kommer i teori och praktik jobba med fokus på följande områden;
Kundorienterad köpstrategi: såhär tänker och beslutar kunden.
Butikskommunikation genom tydlig Interfloraprofil och köpoptimerad exponering.
Butiken som ett säljverktyg: den ”självsäljande” exponeringen.
Köplust genom exponering utifrån dagens trender och köpmönster.
Omsättnings-och resultatökning genom kundfokus i butik, profil och produkt.
Den här exponeringsutbildningen är framarbetad av utbildningsföretaget Floristisk Coaching med Per Benjamin. Det är Per som kommer hålla i teoridelen och sedan kommer en av företagets rutinerade och välrenommerade coacher leda det praktiska delmomentet.

Frågor; per@floristiskcoaching.se eller 0706-347634.

Kurslängd Målgrupp Pris Stad & Datum
2 dagarInterflorabutiker5500 SEK exkl. moms

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/p/perbenja/www/wp-content/themes/perbenjamin/single-kurs.php on line 78